,

اخبار روز کرونا در ایران

کرونا در ایران

استان‌ها- ایرنا- اعمال محدودیت ها و توجه مردم به دستورالعمل های بهداشتی، همه نقاط را از وضعیت قرمز کرونایی خارج کرده است موضوعی که نشان می دهد، آحاد جامعه به اهمیت پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ پی برده و برای همراهی با کادر درمان و قطع کامل زنجیره شیوع ویروس کرونا،به رعایت کامل پروتکل ها توجه دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز درباره آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران ظهر امروز (دوم دی ماه) گفت: با فوت ۱۸۷ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و سه نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (دوم دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۲۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۹۱۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۷۴۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۹۰۳ هزار و ۹۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۴۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۷ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۳۵۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: هم اکنون بر اساس آخرین تحلیل ها، ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا نداریم.

آمارهای اعلام شده از سوی مسوولان ستاد مقابله با کرونا در استان های مختلف نیز حکایت از آن دارد که تخت های بیمارستانی در بسیاری از شهرها خالی از بیماران کرونایی است و این کاهش مبتلایان و فوتی ها چیزی نیست جز اینکه مردم پیشگیری را بر درمان ترجیح داده و همراه با کادر درمان و مسوولان تلاش می کنند تا به روزهای پسا کرونا هر چه زودتر نزدیک شویم.

ستاد مقابله با کرونا تاکید دارد که محدودیت‌ها، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی تا ریشه کنی کرونا باید بطور کامل‌ اجرا و رعایت شود.

 

اما خبرهای امیدوارکننده از وضعیت کرونایی کشور حکایت از آن دارد که با اعمال محدودیت ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی شمار مبتلایان و فوتی ها در بسیاری از شهرها کاهش یافته به گونه ای که بنا بر اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی فوتی‌های ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان (امروز) برای سومین روز متوالی تک رقمی بوده و در ۲۴ ساعت گذشته، چهار نفر جان خود را با این بیماری از دست دادند و در مجموع تعداد فوتی ها به سه هزار و ۲۶۵ نفر رسیده است.

دکتر جواد آقازاده افزود: در ۲ روز گذشته نیز به ترتیب پنج و ۶ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی جان خود را از دست دادند.kolay

منبع:ایرنا