,

اخبار کرونا در ایران

استان‌ها – ایرنا – نقاط مختلف کشور در حالی یازدهمین روز زمستان را در مواجهه با ویروس کرونا سپری کردند که برخی خبرها از کاهش رعایت دستورات بهداشتی در برخی مناطق حکایت دارد اقدامی که می‌تواند روند شیوع بیماری کووید ۱۹ را در هفته های پیش رو افزایشی کند.

با این باید گفت هرچند موج سوم همه گیری کرونا در کشور با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های فاصله گذاری هوشمند و غربالگری آحاد جامعه در قالب طرح شهید سلیمانی فروکش کرد و آمارها از بهبود نسبی شرایط حکایت دارد اما آنطور که مسئولان بهداشتی و ستاد ملی مقابله با کرونا می گویند، شرایط بویژه در شهرهای نارنجی بسیار شکننده است و کمترین بی توجهی به رعایت دستورهای بهداشتی در حوزه فردی و اجتماعی می تواند زمینه ساز شیوع موج چهارم این ویروس شود.

در مجموع و بر اساس آمار سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۱۲۸ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته امروز پنجشنبه یازدهم دی، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۵ هزار و ۲۲۳ نفر رسید.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، سیما سادات لاری روز پنجشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۱ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۳۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۷۰۲ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۱۴۲نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۹۸۸ هزار و ۸۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۰۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۶۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۸۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و متاسفانه ۴ شهرستان در شمال کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

به گزارش ایرنا، تعداد جانباختگان روز گذشته کرونا در کشور ۱۴۹ نفر بود. با وجود نزولی بودن تلفات کرونا در کشور کارشناسان و مسئولان همچنان بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان تاکید دارند.  بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۸۱ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۷۷۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک،  ایتالیا، انگلیس،  فرانسه و روسیه بیش از ایران بوده است.

جهش ویروس کرونا در انگلستان که موجب افزایش سرایت و بیماری زایی آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در سطح دنیا به وجود آورده است.

در همین زمینه رییس جمهوری امروز در جلسه کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا بر ضرورت مراقبت و کنترل شدید مرزهای هوایی، زمینی و دریایی برای جلوگیری از ورود ویروس جدید جهش یافته تاکید کرد.kolay

منبع:ایرنا