رنگ سال 2020، رنگ آبی کلاسیک

تازه های کولای

رنگ سال و تولیدی کولای

هر ساله وقتی به روزهای پایانی نزدیک میشویم، انستیتوی رنگ شرکت پانتون رنگ سال جدید را اعلام میکند. در واقع بهترین بخش سال برای کسانی است که با رنگ سر و کار دارند. امسال رنگ آبی کلاسیک به عنوان رنگ سال 2020 انتخاب شد. بهترین و جدیدترین اخبار دنیای مد و دکوراسیون را از مرجع تولیدی کولای بشنوید. رنگ سال و تولیدی کولای

 

color swatches pantone color of the year

شرکت پانتون و سیستم شناسنامه سازی رنگها

شرکت پانتون به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های فعال در حوزه رنگ و تولید رنگهای صنعتی از سال 1963 اقدام به ایجاد یک سیستم انطباقی رنگ در صنعت تولید رنگ نمود که توسط این سیستم تمامی رنگها نام و کد و دسته بندی مشخصی دریافت کردند. در طول بیش از 40 سال این سیستم معتبرترین و ساده ترین روش شناخت برای ارجاع یک رنگ در تمامی صنایع گردید. و در نتیجه تمامی دست اندرکاران صنایع رنگی توانستند با یک زبان مشترک از یک رنگ با یکدیگر صحبت کنند.

شرکت پانتون پس از آن اقدام به تاسیس انستیتوی رنگ خود کرد تا بر روی تاثیرات رنگ بر روی صنایع مختلف و حتی فرهنگ و جامعه مطالعات و تحقیقات خود را انجام بدهد. بطوریکه نتایج مطالعات این موسسه امروزه بر روی صنایع مختلف از پوشاک گرفته تا دکوراسیون و تولیدات صنعتی تاثیرات بسیار زیادی دارد. حتی استراتژی های بازاریابی نیز تحت تاثیر نتایج و انتخاب رنگ سال این موسسه  تغییر میکند.

 

 

انتخاب رنگ سال

شرکت پانتون از سال 2000 برای تسلط هر چه بیشتر بر روی رقبا و بازار سنت جدیدی را پایه گذاری کرد. به اینصورت که در روزهای پایانی سال، پس از مشاوره و تحقیقات گسترده با کارشناسان و متخصصان صنایع مختلف رنگی را با کد شناسایی خود شرکت به عنوان رنگ سال جدید اعلام می کند. که این انتخاب به نوبه خود بر روی سمت و سوی بازارهای مختلف در سال جدید تاثیرگذاری بسیاری خواهد داشت. البته باید گفت که این سنت تا سال 2007 زیاد جدی گرفته نمی شد ولی بعد از این سال با برنامه ریزی های مختلفی که بطور گسترده انجام شد رنگ سال معرفی شده به عنوان معیار بازاریابی های آن سال در نظر گرفته میشود.

 

pantone-color-of-the-year-2020-Classic-Blue-kravet

رنگ سال 2020، رنگ آبی کلاسیک

شرکت پنتون از رنگ آبی کلاسیک یا ” Classic Blue ” به عنوان رنگ سال 2020 اسم می برد. لئاتریس ایزمن به عنوان مدیر اجرایی انستیتوی پنتون درباره انتخاب این رنگ گفته است :

بسیاری از ما ۲۰۲۰ را به عنوان آینده نگاه می کنیم ، اما اکنون در یک قدمی آن هستیم. این سال های پیش رو ، سال هایی پر هیایو و سخت شده است که اتفاق های عجیب و غریب بسیاری را تجربه می کنیم. و در میان همه اینها ، پانتون با تصمیم گیری در مورد اینکه کدام رنگ به بهترین رنگ برای سال آینه خواهد بود، آبی کلاسیک را برگزید. رنگ آبی کلاسیک ما را تشویق می کند فراتر از واقعیت ها را ببینیم و افکارمان را گسترش دهیم. ما را به چالش می کشاند تا عمیق تر فکر کنیم، دیدگاهمان را وسعت ببخشیم و ارتباطمان را به جریان بیندازیم.

 

ویژگی های رنگ آبی

رنگ آبی جزو رنگ های سرد محسوب می شود که ذهن و جسم را آرام می کند و باعث افزایش تمرکز و کاهش استرس می شود. روانشناسان، آبی را به عنوان رنگ خوش بینی و صداقت می شناسند و معتقدند استفاده از این رنگ اعتماد به نفس و احساس امنیت را تشدید می کند. همچنین، این رنگ به عنوان رنگی که مرز و محدودیتی ندارد و یادآور افق های بزرگ و فضاهای باز است، شناخته می شود.

رنگ های آبی پر رنگ مانند آبی کلاسیک محرک وضوح افکار هستند و استفاده از آنها باعث خواهد شد که زندگی شما آرام تر و متمرکزتر شود. آبی کلاسیک، رنگ اطمینان بخش و اصیلی‌ست که باعث ایجاد ثبات در بیننده خواهد شد. هم چنین، این رنگ در جهان نا آرام و مضطرب امروز، رنگی آرامش بخش خواهد بود.

رنگ آبی کلاسیک یا همان رنگ آبی عمیق، در

عمق آسمان در هنگام غروب یا به اصطلاح گرگ و میش و حتی در آسمان شب دیده می شود و عظمت آسمان را به ما نشان می دهد. از این رو، این رنگ با عمیق بودن و توجه به عمق مسایل نسبت تنگاتنگی دارد.

https://i.pinimg.com/originals/98/9e/06/989e06414a1a3887329e73e12fb8ae13.png

https://johnlewis.scene7.com/is/image/JohnLewis/003723210?$rsp-pdp-port-1440$

https://fancyfantacy.com/wp-content/uploads/2019/12/Elegant-classic-blue-scarf-for-winter.jpg

https://i.pinimg.com/originals/a2/68/b4/a268b4ab14133bb67f0ff0a3a1fced80.jpg