نظر محققان و روانشناسان در مورد رنگ ها

رنگ یک پل ارتباطی خیلی قدرت مند است و می تواند تاثیرات بر روی نوع رفتار و اخلاق بگذارد. تاثیر رنگ‌ها از نظر روانشناسی خیلی توانمند است،آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که چرا که در منوی رستوران‌ها اکثرا از رنگ‌های نارنجی و یا قرمز استفاده می‌شود؟ یا  وقتی در اتاقی با دیوارهای آبی روبه رومی‌شوید، احساس آرامش می‌کنید؟پس با کولای همراه باشید تا به اسودگی برای سوال های خود جواب قانع کننده ای بدهیم.

معنای رنگ ها از نظر روان شناسی

در روان شناسی مدرن رنگ ها میزان شخصیت شما را نشان میدهند، چون هر یک هر کدام از رنگ ها تاثیرات به خصوصی روی افراد میگذارند و نشان دهنده وضع روحی جسمی فرد است . رنگ ها به سه دسته رنگ های گرم، سرد و خنثی تقسیم بندی شده اند.

نظر های روان شناسان در مورد رنگ های سرد

رنگ های سبز، بنفش و آبی، رنگ های سرد اند. این رنگ ها به طور کل باعث بروز حس آرامش و به همان میزان نیز باعث ایجاد احساس غم و ناراحتی در فرد می شود.

رنگ سبز

از از تاثیرات و ویژگی های رنگ سبز آرامش بخشی آن است. به همین علت در بیمارستان ها خیلی زیاد استفاده می شود و یکی ار کاربردی ترین رنگ ها درطراحی دکوراسیون های مدرن است.

فردی که زیاد از رنگ سبز استفاده می کند بسیار مثبت اندیش  با اراده است این فرد  کنجکاو و باهوش اند.تحمل زیادی در برابر مشکلات دارند.اما نباید بیش از حد از این رنگ اسفاده کنید چون باعث بروز حس بی حالی و سستی می شود.

رنگ آبی

رنگ آبی معنوی است که که ایجاد کننده احساس ارامش،صلح،اعتماد و منطق است.رنگ ابی کاربرد فراوانی در دکوراسیون اتاق خواب بر عهده دارد. رنگ آبی باعث حس اعتماد می شود . فردی که از رنگ ابی زیاد استفاده میکند به صداقت و راستگویی و وفاداری خیلی اهمیت می دهد. اما نباید در استفاده از این رنگ زیاده روی کرد چون باعث نومیدی در فرد می شود.

رنگ بنفش

نماد رنگ بنفش دانایی و احترام است.این رنگ باعث بروز حس خلاقیت می شود. افرادی که  به این نوع رنگ علاقه دارد فردی جسور بی باک هستند. استفاده از این نوع رنگ در محیط و دفتر کار بسیار مناسب است.

نظر های روان شناسان در مورد رنگ های گرم

رنگ قرمز، زرد و نارنجی  رنگ های از دسته گرم هستند. این رنگ ها موجب آرامش، عصبانیت می شود.این نوع رنگ ها اشتها آور اند و به همین دلیل بسیاری از رستوران‌ها از این رنگ ها استفاده می‌کنند.

رنگ قرمز  

رنگ قرمز رنگی بسیار تحریک کننده است که باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب می‌شود. این رنگ نشان دهند هیجان، عشق، شور است.انتخاب کنندگان  این نوع رنگ افرادی  پر جونب جوش هستند. یکی دیگر از ویژگی های افراد انتخاب کننده رنگ قرمز  خیلی زود عصبیی می شوند.این افراد خیلی زود قضاوت می‌کنند.زیاده روی در مصرف این رنگ باعث بروزحس پرخاشگری در فرد می شود.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی رنگ مثبت اندیشی است   دوستداران رنگ نارجی  افرادی با خصوصیت اجتماعی، خوش برخورد، صادق و ازخود گذشته اند. اما نفوذ و تاثیر گذاری روی این افراد سخت است.

رنگ زرد

زرد رنگ روشنی و شادی است. که باعث افزایش تمرکز در فرد می شود. این رنگ از رنگ های دیگر تاثیر کمتری در جذب افراد دارد. و فردی که درنگ اتاقش زرد است خیلی زود تر عصبانی می شوند.طرفداران رنگ زرد بلند پرواز و عاشق ترقی اند.

نظر روان شناسان در مورد رنگ های خنثی

رنگ سفید

رنگ سفید نشان دهنده بی الایش و بی گناه بودن فرد  در نظر گرفته می شود.دوستداران رنگ سفید  خصوصیت های زیادی دارند از جمله خلاقیت بالای دارند اهل صلح و آرامش هستند.

رنگ مشکی

رنگ مشکی نشان دهنده فرمانروایی و توانایی است.افراد زیادی بر این باورند که رنگ سیاه نشان دهنده عزا و ناراحتی و نا امیدی است که سخت در اشتباه اند چرا که این رنگ نشان دهند خوشی و نشاط فرد است.