,

اهدای خون درشب های قدر

تبریز-ایرنا- مدیر کل انتقال خون آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم اهدای خون در تمام روزهای سال، گفت: به دلیل اهمیت معنوی این اقدام بشردوستانه، شب‌های قدر بهترین زمان برای اهدای خون به همنوعان است.

مهدی رسولی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه انتقال خون آذربایجان شرقی برای خون گیری از شهروندان در لیالی قدر در آمادگی کامل به سر می برد، اظهار کرد: در این زمینه از هفته های قبل تهمیدات و مقدمات لازم برای توسعه و تجهیز مراکز انتقال خون برای پذیرایی از مردم انجام شده است.

وی ادامه داد: پایگاه های انتقال خون استان در تبریز و سایر شهرستان ها در ایام ماه مبارک رمضان فعال است و تعداد دو پایگاه ثابت و یک واحد سیار مستقر در مصلای امام خمینی(ره) تبریز طی شب های قدر برای خون گیری از مردم مومن و نوعدوست تدارک دیده شده است.

رسولی افزود: مرکز خون گیری سازمان انتقال خون استان در میدان نصف راه تبریز نیز همه روزه در ماه مبارک رمضان از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ و از ساعت ۱۴ تا ۳۰ دقیقه بامداد آماده خدمات رسانی به مومنان و روزه داران عزیز است.

به گفته وی مرکز خون گیری مسجد کبود تبریز نیز از ساعت ۸ صبح تا ۳۰ دقیقه بامداد آماده خون گیری است.

رسولی گفت: با توجه به اینکه همه ساله در ماه رمضان ذخایر خونی در کشور و استان با کاهش مواجه می شود، از این رو از تمامی مردم و شهروندان درخواست داریم تا با نذر خون خود مراکز درمانی و بیمارستانی را برای خدمات دهی به بیماران یاری دهند. kolay

منبع خبر:ایرنا